تاثیرات مفید دوچرخه ثابت بر جسم و روح

whatsapp-share facebook-share telegram-share

با دوستان خود به اشتراک بگذارید

ورود مقاله: 1394/08/06
person.webp 7390
heart.webp 0

دوچرخه ثابت از آسان ترین و محبوب ترین ورزشهای داخل سالن در سراسر دنیاست. این ورزش برای تمام طیف های جامعه و افراد مجرب در زمینه تناسب اندام لذت بخش است. محبوبیت روز افزون دوچرخه ثابت تا حد زیادی به خواص درمانی و تجربیات عاطفی و رضایت درونی استفاده کنندگان مربوط می شود.

 


فواید جسمانی:
تمرین و ورزش توسط دوچرخه های ثابت برای سلامت جسمی مخصوصا سلامت سیستم قلبی و عروقی بسیار قابل توجه است. وقتی شما با دوچرخه های ثابت ورزش می کنید، قلب شما فعالیت بیشتری انجام می دهد تا بتواند به سراسر بدن اکسیژن رسانی کند. ماهیچه های قلب شما قدرتمندتر می شوند و کارائی آنها افزایش می یابد در نتیجه نیاز بدن به اکسیژن را بهتر برآورده می کند.

یک قلب قوی بهتر می تواند سیستم قلبی_عروقی بدن را سازمان دهی کند و اینگونه امکان ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش میدهد. شش ها نیز همانند قلب از این مزایا بهره مند می شوند؛ و به همین نسبت قدرت ماهیچه های شش ها افزایش می یابد. با یک ورزش منظم بوسیله دوچرخه های ثابت، سوخت و ساز بدن شما افزایش می یابد. این افزایش سوخت و ساز بدن با تمرینات کاردیو نه تنها باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید، بلکه بدن با سرعت بیشتری غذا را هضم می کند و از انرژی بدن به شکل مفیدتری استفاده می شود.

این امر باعث کاهش وزن و حفظ وزن ایده آل می شود. سوخت و ساز بهتر بدن موجب تنظیم انرژی و جلوگیری از بیماری دیابت می شود. ورزش کردن با دوچرخه ثابت و روش های متفاوت تمرینات آن، تراکم استخوان و کارائی ماهیچه های بدن را افزایش میدهد. و این بهترین راه برای انجام فعالیت و ورزش قلب بدون فشار آوردن بر مفاصل است.

فواید روحی:
دوچرخه ثابت فواید روحی وسیع و گوناگونی را به همراه دارد. برنامه های متنوع این دستگاه برای مربیان حرفه ای این توانایی را ایجاد می کند تا با استفاده از موسیقی و ایجاد چالش ها انگیزه ایجاد کنند تا برای استفاده کنندگان آن بازخورد مثبتی به همراه داشته باشد. ورزش کردن با دوچرخه ثابت یک تجربه ارزشمند روحی _ روانی را برایتان به ارمغان می آورد.

بعد از هر بار استفاده از دوچرخه ثابت مغز شما شروع به آزاد کردن اندرفین می کند که یک حس رهایی و آرامش را موجب می شود. و به حفظ شادی  شما کمک می کند. این ورزش از بهترین راه های مدیریت استرس و افسردگی است. بدن شما در دوره تمرینات میتوکندری بیشتری تولید می کند که موجب می شود انرژی بیشتری برای انجام فعایت های روزانه خود داشته باشید. مقابله با خستگی راحت تر می شود و از سطح انرژی بیشتری در طول روز بهره مند خواهید شد.
در کنار راحتی استفاده از دوچرخه ثابت ، بسیاری از علاقه مندان به دوچرخه ثابت به دلیل ماهیت استفاده از آن در محیط بسته ، آن را به انواع ورزش ها ترجیح می دهند. با استفاده از این دوچرخه ها دیگر نگرانی راجع به ترافیک سنگین و آلودگی هوا ندارید. و این یک امتیاز برای این وسیله ورزشی محسوب می شود.

منبع : آتي اسپرت

دستگاه ورزشی چگونه در رسیدن به وزن ایده آل به ما کمک  می کند؟

با استفاده از یک دستگاه ورزشی، می توانید روزانه کالری بیشتری مصرف کنید و بعد از گذشت چند هفته، علاوه بر کاهش وزن و شرایط وزن ایده آل، به فیزیک مناسب بدنی خود برسید. هر دستگاه ورزشی، کالری متفاوتی مصرف می کند. برای اطلاع از بهترین شیوه ورزش برای لاغری و میزان کالری مصرفی هر دستگاه ورزشی، بر روی اسم هر یک از آن ها کلیک کنید.

میزان کالری مصرفی تردمیل ، دوچرخه ثابت ، فوتبال دستی ، میز بیلیارد ، میز پینگ پنگ ، دمبل ، دستگاه بدنسازی چند کاره و ایرهاکی را در ادامه مشاهده نمایید.

heart.webp 0

شما هم می توانید در مورد این مقاله نظر دهید

تعداد رای : 0 میانگین امتیاز : 0

نظرات کاربران در مورد این مقاله

no-photo.webp

بیتا

3
0
1395/10/23

انگیزه پیداکردم برای خرید

آیا این نظر برایتان مفید بود ؟
3
0
close.webp banner-diet.gif
upfooter
فروشگاه لوازم ورزشی تردمیل دوچرخه ثابت فوتبال دستی میز بیلیارد
میز پینگ پنگ ایرهاکی صندلی ماساژور ماساژور پا
Top